Wednesday, June 25, 2014

Alkisah Phillbeauty 2014

KLIA 2 & Touchdown Manila

Hye Y'ollss..Hari ni, admin nak berkongsi sedikit cerita pengalaman AS Beauty di Philippine baru-baru ni..Banyak perkara dipelajari dan sangat-sangatlah best dapat pergi kesana..hee


Pagi-pagi lagi dah siap pergi ke KLIA 2 sebab flight pukul 11 and kami pergi dengan Air Asia X..First time datang KLIA 2..lawa juga airport baru ni, cuma besar sgt..letih jalan niaa..


Tudddiaa nampak dah bandar Manila.hehe..Dari KL ke Manila just take around 3 jam lebih..tapi hari kami macam lambat skit sampai..4 jam juga la nk touchdown Manila..Sampai di Manila International Airport terus naik teksi ke Pasay City selama 15 minit & check in di hotel Microtell by Wyndham di Pasay City..
Pasay City ni salah sebuah area di Philipine yang sedang membangun.. Tempat exhibition tu iaitu SMX Convention Centre just walking distance je dari Microtell hotel..So bersenam lagi lah kami..huuu

SMX Convention Center

Banyak tempat menarik berdekatan SMX Convention Centre ni antaranya ialah Mall Of Asia iaitu tempat di mana Taylor Swift buat konsert Asia nya baru2 ni..


Dekat sini juga ada fun fair dan berdekatan laut..cantik pemandangannya..


Malam tu terus pergi ke exhibition hall & siapkan booth kitorang..Ni gambar booth kami..cantik kannn..hee

Day 1


Yeahhh hari pertama kami pakai baju hijau pekat.. barulah kena dengan warna tema AS Beauty yang mementingkan warna hijau kann..hee



Ramai yang hadir pada hari pertama exhibition..mostly traders datang dari area Manila..So, untuk hari pertama, memang concentrate untuk business matchmaking.. Opening ceremony pada awal pagi dihadiri oleh orang-orang kenamaan Philippine dan yang paling best admin xingat nama diorang sorang-sorang..hua3..


Opening ceremony dimeriahkan dengan kehadiran Miss Philippine 2014..haa yang pakai baju merah dalam gambo tu..cantik sungguh dia tinggi lak tu..ketot je rase diri sbelah die..hahaha



Lepas bergambar atas pentas, VVIP pon turun dan mulakan lawatan ke setiap booth..Tahu tak y’olls booth AS Beauty adalah yang pertama dilawati oleh VVIP..penat mak jem melayan..haha..


Pada sebelah petang Head of R&D dari ZMN Makaha , Pn. Norehan Kasim bagi sedikit perkongsian berkenaan kesihatan dan kecantikan di conference room..

End of day 1

Day 2


Hari ni tukar baju pakai baju hijau terang pulak..mcm dah jadi trend lak amik gambo dlu sebelum start exhibition..hehe..exhibition mula dari pukul 10 pagi hingga 6 petang..so datang awal-awal amik gambo dlu lah kan..hihi

Hari ni still buka untuk traders datang..


Bergambar dengan Jane from the organizer company, UBM Malaysia.. A very good person and banyak tolong kami sepanjang event berlangsung..Thanx Jane!


Hari ni Pn. Zaini menerima kunjungan istimewa daripada warga Philippine..diorang yang dalam gambar ni pengguna-pengguna AS Beauty taw merangkap kawan-kawan kepada Pn Zaini..diorang ni lah yang bawak balik AS Beauty ke sana untuk kawan-kawan and diorang sendiri pakai..seronok diorang dapat jumpa dengan kami.. Walaupun kali pertama berjumpa, orang-orang Philippine ni sangatlah mesra and suka bercakap and they can speak good english..Lama jugalah berbualnye..he



Antara pengunjung-pengunjung yang hadir.. Mostly datang and sangat suka dengan bau aromatherapy..Tambah-tambah lagi kami ada sediakan free gift..habis diorang sebat!haha..


Pengunjung ni very-very excited bile dengar pasal love oil.. Tambah-tambah lagi bila dengar explanation yang panjang lebar dari kitorang.. Dia ambil satu sample and terus GUNA.. Diulang sekali lagi terus GUNA..haha..Then before balik dia bli satu bottle love oil untuk dibawa pulang..hmmm..cepat sungguh keberkesanan love oil ni ye..hihi..
Selepas pukul 5 kami pun bergerak pulang ke hotel untuk berehat..

End of day 2

Day 3



Berbalik pakai kepada baju yang dipakai hari pertama,..hehe..Ada make up artist, pemilik spa and salon yang datang berkunjung.. Gambar yang di bwah tu, die bli satu set 3 in 1 improved formula AS Beauty.. she really like our soap E..:)


Antara pengungjung yang hadir..yang tinggi lampai tu doctor datang dengan ibunya.. bergambar dengan Pn. Asmak dan Pn. Norehan.. Diorang ni memang bawa masuk produk Malaysia ke Phillipine..Admin xingat pula nama brand yg die bawa tu..haha



Hari ni hari terakhir..so terbuka kepada trader dan orang ramai..
Ramai orang datang booth AS Beauty and berminat dengan Serum..
Habis semua free gift diorang sebat…haha
Dari sini dapat kami tahu bahawa mostly pengungjung Philippine ni sangat suka dengan bau bauan(aromatherapy).. Yang paling diorang suka aromatherapy Love oil..siap datang bli terus pakai tu! Beli lagi tambah untuk kawan-kawan katanya..haha


Sebelah petang kami semua bersiap-siap kemas dan pulang ke hotel..keesokkan harinya kami bergerak pulang ke Malaysia.. Fuhhhh penat!



And lastly, bergambo lagilah kite buat kenang kenangan..hehe..kali ni bergambo atas pentas pula..hihi..

Sampai di sini sajalah kisah kami di Phillbeauty 2014 Manila selama 3 hari..
Phillbeauty 2014 sememangnya memberi 1001 pengalaman baru kepada kami semua. Hope selepas ni AS Beauty akan terus maju dan maju..
Banyak pengalaman dan ilmu yang diperoleh.. Hope this year will be a great kickstart for us, and InsyaAllah we will be attend the next year Phillbeauty trade show again.. Seeya!;)

No comments: